سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماییم و نوای بی نوایی

نظر

گاهی اوقات مهم ترین مانع دستیابی ما به خواسته هایمان دقیقا جلوی چشمانمان است اما به آن بی توجهیم . شاید هم چون همیشه جلوی چشممان است نمی بینیمش. اگر از زاویه جدید نگاه کنیم به قول معروف یک شبه می توانیم ره صد ساله برویم.

1? غرور مانع یادگیری
غرور مانع اصلی یادگیری است. شما حتما این ضرب المثل ایرانی را شنیده اید ” پرسیدن عیب نیست ندانستن عیب است” اما خودتان قضاوت کنید چند بار به خاطر حفظ غرورمان از سوال کردن طفره رفته ایم. اغلب کسانی که در رشته های مختلف علمی به پیشرفت رسیده اند کسانی اند که از پرسیدن نمی ترسیدند.

2? تعصب مانع نوآوری
هیچ چیز در دنیا بیشتر از تعصب مانع نوآوری و پیشرفت نوع بشر نشده است. به خیلی چیزها چنگ می زنیم و تعصب داریم اما نمی دانیم چرا. اگر در مورد خیلی از باور ها و روش های زندگی مان فکر کنیم فلسفه خاصی برایش نداریم درحالیکه شاید هر روز اجرایش کنیم. هرکسی که توانسته زیان های جبران ناپذیر تعصب بیجا را در زندگی اش کشف کند درهای تازه ای به رویش باز شده و دنیا را از منظر جدیدی دیده است.

3? کم رویی مانع پیشرفت
مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید. اگر تمام جهان بگویند شما انسان بااستعدادی هستید تا زمانی که عقاید و افکارتان در ذهنتان باقی بماند نمی توانید پیشرفت کنید. دیگران با دیدن چهره موجه و رفتار شما به ارزش های شما پی نخواهند برد. تنها زمانی که لب به سخن بگشایید می توانید به پیشرفت دست یابید.

4? ترس مانع ایستادن
ترس مانع اصلی ثابت قدمی و پایبندی انسان بر اعتقاداتش است. ترس از قضاوت دیگران، ترس از طرد شدن، ترس از عدم موفقیت سبب می شود شما هرچقدر هم به درست بودن چیزی ایمان داشته باشید برای داشتن  و عمل کردن به آن کاری نکنید.

5? تخیل مانع واقع بینی
انسان بی رویا غیر قابل تحمل است چه برای خودش و چه برای دیگران اما زندگی در تخیلات و توهم باعث می شود ما در دنیایی غیر حقیقی زندگی کنیم و زمانی از خواب غفلت بیدار شویم که خیلی دیر است.

6? بدبینی مانع شادی
انسان بد بین زندگی را به کام خود و نزدیکانش تلخ می کند. این جور افراد در بهترین قصر ها و زیبا ترین بنا ها به دنبال ترک های دیوار اند. باور کنید این زندگی برای هیچ کس به اندازه خودشان سخت نیست. شما می توانید از آنها پرهیز کنید اما خودشان به هیچ وجه نمی توانند از دست خودشان فرار کنند.

7? خود شیفتگی مانع معاشرت
حیات بشر به تعامل با دیگران بستگی دارد. بنابراین ما ناچار هستیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم. اما هیچ کس خواهان هم نشینی با انسان خود شیفته نبوده و نخواهد بود.

8? شکایت مانع تلاش گری
آنکه دائما در پی مقصر و شکایت و شماتت دیگران است عملا دست از تلاش برداشته چون مشغول یافتن مقصر است! به همین سادگی زندگی تان را هدر ندهید.

9? خود بزرگ بینی مانع محبوبیت
همه انسان ها دوست دارند در نظر دیگران به بهترین شکل دیده شوند اما وقتی دائما خودمان را در موضع قدرت و برتری قرار می دهیم سایرین را بیزار می کنیم و از خودمان فراری می دهیم.

10? عادت کردن مانع تغییر
عادت مانع تغییر است و باعث می شود سالهای سال در یک مکان ، زمان، موقعیت و شرایط درجا بزنیم.


نظر

صحبت از باند و چسب‌زخم نیست. این 10 موردی که می‌بینید، برای درمان‌های جزئی با لوازم و اشیایی است که در خانه دارید. احتمالا بعضی از آنها را می‌دانید، اما همه‌اش برای شما آشناست؟


راه اول: الکل طبی

درمان بوی بد پا
اگر پای شما بو می‌دهد و نمی‌دانید چطور از شر آن خلاص شوید، اگر حس می‌کنید این ژنتیک و تقدیر شماست و راهی برای فرار از آن ندارید، این گزینه را امتحان کنید؛ روی لیف یا کیسه حمام خود، مقداری الکل طبی بریزید و پای خود را با آن مالش دهید. الکل، به دلیل قابلیت خشک‌کردن و ضدعفونی، می‌تواند بوی بد محیط‌های باکتری‌زا و قارچ‌زا را بگیرد و با خشک کردن رطوبت اضافه، محیط را برای رشد آنها نامساعد ‌کند.


راه دوم: مداد

درمان سردرد
وقتی استرس دارید و اضطراب به سراغ‌تان آمده، ناخودآگاه فک و دندان‌های خود را به هم فشار می‌دهید. به همین خاطر ماهیچه‌های فک و گونه خود را منقبض می‌کنید و برای خودتان سردرد می‌سازید. یکی از راه‌های درمان سردردهای عصبی، قرار دادن مداد در میان دندان‌هاست. در این حالت باید مداد را در میان دو ردیف دندان خود قرار دهید ولی روی آن فشار ندهید. دکتر شفل، مدیر جدید مرکز درمان سردرد در استنفورد، توضیح می‌دهد، با این روش کمک زیادی به خودتان می‌کنید.


راه سوم: ماست

درمان بوی بد دهان
تحقیقات نشان داده‌اند، باکتری‌های موجود در ماست، می‌توانند باکتری‌هایی که در دهان بوی بد ایجاد می‌کنند را از میان ببرند. این باکتری‌های «خوب»، به شکل غیرقابل باوری، باکتری‌های «بد» را سرکوب کرده و محیط را از آلودگی‌های آنها پاک می‌کنند. این تحقیقات را دکتر جان سی انجام داده است؛ دندانپزشک و یکی از اعضای آکادمی زیبایی دهان و دندان.


راه چهارم: محلول لیسترین

ضد آفت دهان
همیشه راه‌هایی سنتی برای درمان بیماری‌های ساده وجود دارد. نمونه‌اش را می‌توان در همین مثال محلول لیستریک پیدا کرد. یک محلول خوشبو‌کننده قوی و کلاسیک که به ضدعفونی‌شدن محیط دهان کمک کرده و آفت‌های احتمالی را دور می‌کند. در این حالت تنها کافی است پنبه‌ای را به این محلول آغشته کنید و آن را روی آفت مورد نظر قرار دهید. اگر سه‌بار در روز این حرکت را انجام دهید، مشکل‌تان از میان خواهد رفت.


راه پنجم: شیرین‌بیان

درمان میخچه و پینه
یکی از اعضای تیم تحقیقاتی موسسه ملی بهداشت در آمریکا، توضیح داده است که گیاه شیرین‌بیان، حاوی موادی شبه‌استروژن است که باعث نرم‌کردن پوست سخت می‌شود. این تحقیقات نشان داده‌اند که این گیاه یکی از بهترین راه‌های درمان میخچه و پینه به حساب می‌آید. تنها کافی است آن را تبدیل به یک مایع غلیظ کنید و روی مناطق خشن پوست‌تان بکشید.


راه ششم: توپ تنیس
درمان درد پا
یک راه آسان برای مینی‌ماساژ این است که توپ تنیس را زیر کف پای خود قرار داده و به صورت رول پای خود را روی آن حرکت دهید. اگر یک یا دو دقیقه پای خود را روی آن حرکت دهید، به ماهیچه‌های کف پای شما آرامش می‌دهد و به این صورت، برای خودتان یک مینی‌ماساژ خانگی ترتیب داده‌اید.


راه هفتم: روغن زیتون

برای درمان اگزما
روغن زیتون می‌تواند تسکین‌دهنده نقاط تحریک‌شده با اگزما باشد. درواقع روغن زیتون به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن، التهاب همراه با اگزما را کاهش می‌دهد. وقتی از روغن زیتون به‌عنوان یک روش درمان استفاده می‌کنید، درواقع مواد محرک شیمیایی را از آن دور و یک ماده طبیعی را جایگزین آنها می‌کنید. در این حالت از آنتی‌اکسیدان‌های روغن زیتون برای پیشگیری و درمان آسیب‌های بعدی هم استفاده کرده‌اید. تنها باید یک قاشق چایخوری از آن را روی نقاط تحریک‌شده پوست خود بکشید و منتظر درمان باشید.


روش هشتم: شکر

برای درمان سکسکه
یک قاشق چایخوری از شکر خشک می‌تواند سکسکه شما را بلافاصله آرام کند. پزشکان یکی از دانشگاه‌های آمریکا، پس از دریافت این نکته، توضیح دادند که خوردن یک قاشق شکر، به دلیل تاثیری که روی عضلات عصبی می‌گذارد، این عضلات را به آرامش دعوت می‌کند و سکسکه را از بین می‌برد.


روش نهم:‌ ای پاد

برای درمان فشار خون بالا
یک مرکز تحقیقاتی در زمینه فشار خون بالا برای بیماران خود آهنگ‌هایی را از طریق آی پاد پخش کرد و پس از مدتی به این نتیجه رسید که هنگام شنیدن موسیقی، ضربان قلب و تنفس حالت آرامی به خود می‌گیرد و بیمار را به آرامش فرامی‌خواند. به همین دلیل توصیه اصلی آنها، 30 دقیقه گوش‌دادن به آهنگ‌های آرامش‌بخش است.


راه دهم: بستنی

درمان سوختگی دهان!
اگر از آن دست افرادی هستید که عادت دارید غذای تند بخورید و در سقف دهان‌تان احساس سوختگی دارید، پیشنهاد اول، ترک عادت خوردن غذاهای تند است و پیشنهاد دوم، تسکین‌دادن این محیط با یک قاشق بستنی یا ماست یخ‌زده است. در این موقعیت شما درمانی موقتی برای آن در نظر گرفته‌اید. مخصوصا که سقف دهان تنها چند میلی‌متر ضخامت دارد و بلافاصله سوزش را به اعصاب منتقل می‌کند


نظر

اینکه پدر پولداری نداری مقصر نیستی

ولی اگه پدر زن و پدر شوهر پولدار پیدا نکنی خودت مقصری !

.

.

.

میگم تا حالا دقت کردین تو خونه یه سری وسایل هست

که همیشه همه جا میبینیشون ؟ اما خدا اون روز رو نیاره که بهشون احتیاج پیدا کنی !

یعنی کلا از چرخه هستی محو میشن !

.

.

نمیدونم چه مواد شیمیایی داره قطرات بارون !

به محض رسیدن به زمین اکثر تاکسی ها تبدیل به تاکسی دربست میشوند :|

.

.

.

آهای حسود ، دیگه نمی خوام کور بشی !

گناه داری

از خدا میخوام دو تا چشم اضافه بهِت بده که بیشتر بسوزی :) )

.

.

.

این که میگن خوشگلی وخوشتیپی دردسر داره ، واقعا حقیقت داره

خواستم تجربه شخصیم رو گفته باشم !

.

.

.

شارژ ایرانســــــل میگیرم باهاتـــــون تو بـــــارون قدم میــــزنم :D

.

.

.

دقت کردی هیچکس به سکوت آدم نمیرسه همه منتظرن به فریاد آدم برسن !؟

.

.

.

محبتت رو از کسی دریغ نکن ولی به قدری به کسی محبت کن

که بعدا مجبور نشی ثابت کنی که خر نبــودی !

.

.

.

تنها زمانی مشتری ها با لبخند وارد مغازه میشوند

که میخوان جنسی رو تعویض کنن یا پس بدن:)!!

 

.

.

.

این هــــــواى لعنتى هم مى بینه مــــــا یـــه نفریم

هى دو نفره میشه هـــــواای بیشعووور!!

.

.

.

بدترین چیز اینه که با کسی نباشی ولی همه فکر کنن با خیلیایی :|

.

.

.

بچگیا تفریحمون این بود که وقتی جوراب می پوشیدیم

و پامو روی فرش می کشیدیم و به یه نفر دیگه دست میزدیم تا جرقه بزنه !

.

.

.

خواننده شدن دیگه مثل سابق صدا نمیخواد

فقط یه پدر و مادر میخواد که آدم باهاشون قهر کنه …

.

.

.

تا حالا دقت کردین اگه تو مترو الکی شروع به دویدن بکنید

ملت هم همینطوری دنبالتون میدوند…..!

.

.

.

شب تولدم ، شروع کردم به باز کردنِ کادوها

به کادوی بابام که رسیدم دیدم یه پاکته که درش بازه !!

توشو که نگاه کردم دیدم نوشته :

هشتاد هزار تومنی رو که سه ماهِ پیش گرفتی ، نمیخواد برگردونی !

تولدت مبــارک …!

.

.

گروه اینترنتی رویال.

.

من هنوز نفهمیدم فتوای این بچه کوچولوها

که دو سه نفری میان میگن آقا کمک به هیئت چیه !؟

:|

.

.

اگه باتری موبایلت خوب شارژ نگه می‌داره

به جای اینکه به جون کارخونه سازنده دعا کنی یه فکری به حال تنهاییت بکن بدبخت!!

.

.

.

قدیما خانوما مینشستن سبزی پاک میکردن و غیبت میکردن

خوشبختانه الان این عادتشونو ترک کردن

 البته فقط سبزی پاک کردنشو ترک کردن!

.

.

.


شما سر شهرام شبپره رو بگیر محکم نذار تکون بخوره

اگه تونست حرف بزنه !

.

.

.

خانمه 206 رو زده به تیر برق ، ماشین نصف شده ! به افسر میگه یعنی اشتباه

از من بوده ؟ افسر : پـَـــ نــه پـَـــ علت حادثه خواب آلودگیه تیر چراغ بوده !

.

.

.

یک قانون نانوشته هست که می گه:

هر موقع نگاهت به زمین میفته

دقیقا همون نقطه ای که صد نفر اونجا تف کردنو می بینی !

.

.

.

حسرت به دل موندیم

کمربند ماشینو یه دستی با یه حرکت بکشیم ببندیم جاش !

.

.

.

هیچ انتظاری از کسی ندارم و این نشان دهنده ی قدرت من نیست !

مسئله خستگی از اعتمادهای شکسته است .

.

.

.

یکی از شاخص ترین مزیت های سیم کارت های اعتباری اینه که

می تونی به بعضیا که حوصله شونو نداری بگی : “شارژ ندارم” :D

.

.

.

یه زمانی نمیدونستم دلار چیه ! سکه چیه ! تورم چیه !

بزرگترین دغدغه ی زندگیم این بود که …

آدامس میخرم عکسش تکراری نباشه !

ایکاش میشد برگشت به اون زمان :|

.

./p>

گروه اینترنتی رویال.

..

اگه کثافت رو با خودکار معطر بنویسی هم

چیزی از معناش کم نمیشه !

درست مثه آدمهای گندی که

لباس و آرایش و موقعیت خوب دارن !

.

.

.

یه کیبرد جدید خریدم ولی زیاد باهاش حال نمیکنم :|

خیلی نرمه آدم اصن حس تایپ نمیگیره ، کیبردی که شق شق صدا نده کیبرد نیست !

.

.

.

خدایا به این ملت بیاموز یا انار رو دون کنید و پذیرایی کنید

یا در ظرف میوه قرار ندهید !

.

.

.

قدیما آیفون معمولی بود

می گفتیم کیه ؟ طرف می گفت منم :|

الان که تصویری شده

هرکی زنگ میزنه ژست میگیره بعد زل میزنه به افق :|

.

.

.

یه زمانـــــی حاشیه دور فرش , جاده اتومبیل رانیمون بود !

.

.

.

توی اول دبیرستان دوست احمقم ترک تحصیل کرد

ولی ما به سلامتی دانشجو شدیم…

خدارو شکر الان ایشان ماشین هیوندا جنسیس داره

بنده هم  یک دسنگاه ماشین حساب دارم

*************

آقا ما یه دوستی داریم مهندس کامپیوتر هستش

دیروز اومد پیش من گفت میخوام لپ تابم رو باز کنم

سوکت شارژش لغ شده ، قط و وصل میشه هی

خلاصه بعد از 120 دقیقه ، کامل بازش کردیم مادربردش رو نگاه کردیم

دیدیم سوکت شارژ سالمه !

فیش شارژر رو زدیم بهش ببینیم چه جوریه دیدم لغ بودن از سمت فیش شارژر هستش !

هیچی دیگه همونجا در دم بهش ایمان آوردم !

بعدش زنگ زدم به پت و مت آمادگی خودمون رو جهت جایگزینی اعلام کردم :|

 


نظر

شب سرسام گرفته ی وحشتناکی بود ...

نمی دانم زمین چه بلایی بر سر آسمان آورده بود که آسمان آنقدر سوخته دل و ناراحت اشک می ریخت؟

تازیانه های کمر شکن باران، جان سکوت را به لب رسانیده بود ! …

سکوت ماتمزده و غمناک، زیر دست و پای باران، دست و پا میزد و فریاد می کشید و در پریشانی سینه خراش آسمان و ناله بی پناه سکوت، طوفانی افسار گسیخته و گیج، به جان درختها افتاده بود !

متصل درخت بود که ناله می کرد ! و در واپسین ناله ی یک آرزوی ناکام، می شکست.

گویی باغبانی سالخورده که گذشته های خزان زده در سوز و گداز مشتی آرزوی سرگردان،
زندگی او را از دستش ربوده بودند، عمدا درخت هایی را که خودش کاشته بود، می شکافت،
تا در پوسیدگی ریشه ی یکی از آنها، جوانی گمشده اش را پیدا کند.

در چنین شب وحشت زده ی وحشت آوری، سالها پیش از این فرزند طلا،
که بی چیزان خانه به دوش فقرش می نامند، پدر مرا بٌرد.

پدر من سالها پیش از این، در شبی گرسنه و لخت، لخت و گرسنه مٌرد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

من آنوقت بیش از شانزده پاییز ندیده بودم !

از اینکه نامی از بهار نمی برم تعجب نکنید، چون در طبیعت گرسنگان بیش از دو فصل وجود ندارد، پائیز و زمستان ! ...

در سرتاسر زندگی محنت بارشان، این پائیز محنت زده است که در ماتمزدگی رخسار زرد و
ماتمزه ی آنها را نوازش می دهد و زمستان هنگامی فرا می رسد که قلب در هم شکسته ی
انسان گرسنه، مثل مرغ سر بریده، در تنگنای سینه ی دلسوخته اش جان می کند.

و اینک امروز، ناگهان به یاد مرگ پدرم افتادم، بخاطر سؤالی بود که یکی از دوستان ساده ام از من کرد که :

راستی چرا اکثریت مردم هیچ روی خوشبختی را نمی بینند ؟

گفتم برادر، یکروز هم من همین سؤال را با پدرم در میان گذاشتم:

گفتم پدر، راستی تو هیچ روی خوشبختی را دیده ای ؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پدرم خندید، خوشبختی ؟ من که ندیدم ! ...

گفتم چرا ؟

گفت : نمی دانم، همانقدر می دانم که تنها شبی، اشتباها سایه اش را، سایه ی خوشبختی را
در خواب دیدم، بر اسبی زرین سوار بود، به پای اسبش افتادم، زین اسب را به آغوش کشیدم،
به سینه فشردم و بوسیدم، بوسیدم و خندیدم، خندیدم و گریه کردم.

درست مثل دیوانه ی بخت برگشته ای که یکبار دیگر پس از عاقل شدن، تنها از شدت خوشحالی دیوانه شده باشد ! ...

آنوقت گفتم : آخر چرا ؟ خوشبختی یکبار در کلبه خراب مانده ی مرا نمی کوبد ؟

مگر من، مگر فرزند من، مگر ما بشر نیستیم ؟!

سایه ی خوشبختی با نعره های جگر خراش، صدا در سینه ام خفه کرد و فریاد کشید برو، برو انسان ساده دل.

تا هنگامی که در کف دست تو آنچه که هست، هست، خوشبختی را با تو کاری نیست !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

به کف دستم نگاه کردم، شرافت خود را دیدم، که مغرور و سرفراز، پینه های دستم را نوازش می کرد ...


با تشکر از ارسال: رشید بهرامی