سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماییم و نوای بی نوایی

نظر

اگر حسابی اعصاب‌تان به هم ریخته، موز بخورید

زمانی که دیدید دکمه‌های لباس‌تان درست بسته نمی‌شوند، بروید سراغ موز. تحقیقات نشان داده یک موز متوسط 105 کالری و فقط 14 گرم قند دارد. همین مقدار شما را سیر کرده و قند خون را به شکل ملایمی بالا می‌برد. در ضمن همین موز 30 درصد ویتامین B6 مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند. این ویتامین باعث می‌شود مقدار سروتونین تولید شده مغز اندکی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوار و اضطراب‌ها را در شما افزایش می‌دهد.

اگر می‌خواهید کلیه تان سنگ نسازد، زرد‌آلود بخورید

هشت عدد زرد‌آلوی خشک حاوی 2 گرم فیبر و فقط 3 میلی‌گرم سدیم و 325 میلی‌گرم پتاسیم است که همه این‌ها کمک می‌کنند مواد معدنی در ادرار تجمع پیدا نکرده و از تشکیل سنگ‌های اگزالات کلسیم جلوگیری شود. این سنگ‌ها شایع‌ترین نوع سنگ‌های کلیوی هستند. برای در امان ماندن از سنگ کلیه به‌خصوص اگر سابقه‌اش را دارید بقیه میان وعده‌ها را حذف کنید و برگه زردآلو بخورید.

اگر فشار خون‌تان بالاست، کشمش بخورید

60 عدد کشمش تقریبا می‌شود یک مشت پر که حاوی یک گرم فیبر و 212 میلی‌گرم پتاسیم است که هر دو برای کنترل فشار خون بالا در قالب یک رژیم غذایی توصیه می‌شوند. مطالعات متعددی نشان داده که پلی‌فنل‌های موجود در مواد‌غذایی مشتق از خانواده انگور مثل همین کشمش و آب انگور در حفظ سلامت قلبی عروقی تاثیر بسزایی دارند که کاهش فشار خون از آن جمله است.

اگر از سروصدای معده رنج می‌برید، ماست بخورید

یک فنجان و نیم ماست طبیعی (کم‌چرب/پروبیوتیک) غذا را به شکل موثری از دستگاه گوارش عبور می‌دهد. از سوی دیگر ماست‌های پروبیونیک قابلیت هضم غذا به‌ویژه لبنیات و حبوبات را در روده‌ها بهبود می‌بخشند. همان‌طور که می‌دانید این غذاها عامل ایجاد گاز در دستگاه گوارشی هستند و در نتیجه با خوردن ماست از این مزاحمت دور می‌مانید.

اگر بیش از حد سرفه می‌کنید، عسل بخورید

در مطالعه‌ای که توسط دانشمندان آمریکایی انجام گرفته، مشخص شده 2 قاشق چای‌خوری عسل قهوه‌ای و غلیظ بسیار موثرتر از داروهای بدون نسخه ضد‌سرفه، شدت و دفعات سرفه‌های شدید را در کودکان کاهش می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل و عوامل ضد‌میکروبی موجود در آن التهاب بافت‌های گلو را کاهش داده و بیمار را آرام می‌کند. البته به شرطی که عسل واقعا طبیعی باشد!

اگر همیشه احساس خستگی می‌کنید، فلفل دلمه‌ای قرمز بخورید

فلفل دلمه‌ای قرمز غنی از ویتامین C است. مطالعات نشان داده، ویتامین C بهترین ماده برای مقابله با استرس‌هایی است که به واسطه رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌شوند. از سوی دیگر ویتامین C در عین برطرف کردن خستگی، نقشی اساسی در سوخت و ساز آهن برعهده دارد که به بدن کمک می‌کند اکسیژن بیشتری وارد جریان خون شود. کمبود اکسیژن یکی از اصلی‌ترین دلایل خستگی و ضعف بدنی است.

اگر می‌ترسید سرطان معده بگیرید، کلم بخورید

مطالعه‌ای که در سال 2002 در دانشگاه جانز‌هاپکینز صورت گرفته نشان داده، یک ترکیب بسیار قدرتمند موجود در کلم به نام سولفورافان، هلیکو‌باکتر پیلوری(باکتری عامل زخم معده و روده) را پیش از ورود به دستگاه گوارش تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد و از کار می‌اندازد و حتی شاید در پیشگیری از ایجاد سرطان‌های دستگاه گوارش هم موثر باشد. یک فنجان پر از کلم 34 کالری دارد و 3 گرم فیبر و 75 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌کند.

اگر مشکل سخت دارید، انجیر بخورید

4 عدد انجیر خشک 3 گرم فیبر دارد که باعث تنظیم حرکات روده بزرگ و دفع بهتر می‌شود. خوردن این میوه باعث پیشگیری از عود مجدد هموروئید می‌شود. همچنین این مقدار انجیر 5 درصد پتاسیم و 10 درصد منگنز مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند.

اگر دارای مشکلات شکمی هستید، ریحان بخورید

مطالعات نشان داده، ماده شیمیایی اوژنول موجود در ریحان باعث از بین رفتن و پیشگیری دل درد، حالت تهوع، کرامپ‌های شکمی یا اسهال می‌شود. علت این موضوع از بین رفتن برخی از باکتری‌ها از جمله سالمونلا و لیستریا توسط اوژنول است. اوژنول یک ماده ضد‌اسپاسم است که می‌تواند باعث بهبود کرامپ‌های شکمی شود. هر طور که دوست دارید ریحان را بخورید.

اگر دچار کم‌خوابی هستید، گوشت بوقلمون بخورید

حدود 85 گرم گوشت بوقلمون تقریبا حاوی کل تریپتوفان مورد نیاز روزانه بدن است. اسید آمینه تریپتوفان ماده‌ای ضروری است که باعث تولید سروتونین و ملاتونین می‌شود که هر دوی این‌ها باعث تنظیم خواب می‌شوند. مطالعات نشان داده افرادی که از بی‌خوابی یا کم‌خوابی رنج می‌برند دچار کمبود تریپتوفان هستند.

اگر می‌خواهید از کسالت دور شوید، ماهی تن بخورید

85 گرم از ماهی تن کنسرو شده حاوی حدود 800 میلی‌گرم امگا3 است. محققان معتقدند، امگا3 باعث رفع کسالت روحی و پیشگیری از اضطراب و بالارفتن روحیه می‌شود. اسیدهای چرب موجود در ماهی، توسط متخصصان تغذیه با عنوان درمانی موثر برای افسردگی توصیف شده است. خوردن ماهی تن با مقدار کمی نان تاثیر بهتری دارد چون کربوهیدرات موجود در نان، سروتونین خون را افزایش داده و باعث بهبود روحیه و دور شدن احساس کسالت می‌شود.

اگر همیشه از حالت تهوع رنج می برید، چای زنجبیلی بخورید

مطالعات متعددی نشان داده، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل، نصف قاشق چای‌خوری ریشه خرد شده زنجبیل یا یک فنجان چای زنجبیل باعث کاهش حالت تهوع ناشی از بیماری حرکت و حالت تهوع سفر و بارداری می‌شود. محققان هنوز به‌درستی نمی‌دانند چه ماده‌ای در زنجبیل باعث سرکوب حالت تهوع می‌شود اما به‌هرحال این ماده بی‌خطر بوده و فاقد عوارض جانبی معمول داروهای ضد‌تهوع است.

اگر دچار سوزش معده هستید، چای بابونه بخورید

چای بابونه باعث بهبود التهاب، اسپاسم و گاز دستگاه گوارش می‌شود. 2 قاشق چای‌خوری بابونه را به‌مدت 20 دقیقه در آب جوش دم کنید و کمی که خنک شد میل کنید. برای برطرف شدن این مشکل لازم است چند بار در روز چای بابونه بخورید.


نظر

قبل از اینکه شروع به پخت و تزیین هر کیکی بکنیم چند نکته ی مهم و در عین حال ساده را باید در نظر داشته باشیم:

1- اندازه گیری باید کامل و با دقت انجام شود.
2- مواد بهتر است از نوع مرغوب باشد.
3- آرد حتما ً باید آرد مخصوص شیرینی پزی باشد مگر اینکه قید شود.
4- درجه حرارت فر حتما ً تنظیم گردد درجه حرارت فرهای برقی باید 20 درجه کمتر از فرهای معمولی باشد.
5- مواد داده شده در دستورالعمل را تغییر ندهید یا تبدیل نکنید.
6- مواد اصلی عبارتند از آرد، شکر، بکینگ پودر،کره یا روغن، تخم مرغ و…….
7- مواد خشک حتما ً الک شود بعد اندازه گیری شود . در بعضی مواقع لازم است 3 بار الک شود.
8- هرگز روغن جامد یا کره را با روغن مایع جایگزین نکنید مگر اینکه قید شود.
9- برای اینکه انواع شیرینی و کیک به موقع از فر خارج گردد 5 دقیقه قبل از مدت تعیین شده آن را تست نمایید هرگز شیرینی یا کیک را در فر خاموش نگه ندارید مگر اینکه لازم باشد که حتما ً قید می شود.
10- همیشه کیک ها و شیرینی ها در پنجره وسط فر قرار می گیرند مگر اینکه قید شود.
11- تبدیل درجه فارنهایت به سانتی گراد بدین گونه است سانتی گراد نصف فارنهایت می باشد یعنی 350 درجه فارنهایت 175 درجه سانتی گراد می باشد.
12- اندازه تخم مرغ ها در شیرینی و کیک ها متوسط می باشد مگر غیر از آن ذکر شود.
13- همیشه یک ربع قبل فر را روشن نمایید
14- بهتر است برای تهیه کیک از درجه متوسط همزن استفاده شود مگر غیر از آن حتما ً ذکر می شود.
15- در زمان آماده سازی مواد بهتر است از ترازو و استفاده شود اگر با پیمانه اندازه گیری می کنید باید پیمانه ها استاندارد و قاشق های اندازه گیری استاندارد باشد.

کیک ها انواع و اقسام دارند:

1- مافین ها
2- پاند کیک ها
3- فروت کیک ها یا کیک های میوه ای (میوه های خشک)
4- کیک های پر
5- کیک شیفونی
6- کیک های اسفنجی
7- رولت ها
مافین ها :
مافین ها کیک های کوچکی هستند شبیه به کیک یزدی که به آن کاپ کیک نیز گفته می شود. برای تهیه مافین کلیه مواد خشک الک شود همه مواد در یک کاسه ریخته شود بعد مایعات به آن اضافه شود نیاز به هم زدن زیاد ندارد درجه حرارت در پخت مافین باید تقریبا ً زیاد نباشد و مدت پخت کوتاه زیاد ماندن مافین داخل فر باعث خشک شدن و سفت شدن مافین می گردد همینطور زیاد هم زدن مافین از علل سفت شدن آن می باشد.
پاند کیک :
پاند کیک ها جزء گروه هایی از کیک هستند که در ترکیب ساخت آن ها از چربی استفاده می شود و برخلاف مافین ها باید خوب و با دقت هم زده شود پاند کیک ها در قالب های مستطیل با دیواره بلند پخته می شود و به صورت ورقه ورقه بریده می شود. مدت نگهداری پاند کیک زیاد می باشد می توانید در یخچال نیز نگهداری کنید.
فروت کیک :
این دسته از کیک ها از جمله کیک ها از جمله کیک هایی هستند که در ساختمان آنها از میوه های خشک و یا در برخی مواقع میوه های تازه استفاده می شود این کیک ها را می توانید در کنار بستنی یا خامه به عنوان دسر استفاده نمایید. دوام این کیک ها نیز زیاد می باشد در یخچال می توانید نگهداری کنید منتهی یک ساعت قبل از مصرف از یخچال خارج نمایید.

“علل خرابی این دسته کیک ها “

1- درشت بودن شکر باعث زبر شدن و خراب شدن کیک می شود.
2- کم زدن شکر و کره باعث زبر شدن کیک می شود.
3- زیاد زدن مایه و کم بودن درجه حرارت فر نیز باعث زمختی و سفتی کیک می شود.
4- پختن بیش از زمان داده شده از جمله عواملی است که باعث ضخامت روی کیک می شود.
5- داغ بودن بیش از حد فر باعث مخروطی شدن و ترک خوردن روی کیک می شود البته در مورد مافین ایرادی ندارد.
6- پختن کمتر از مدت تعیین شده باعث چسبندگی روی کیک می شود.
7- خوابیدن پف کیک به علت کوچک بودن قالب به نسبت حجم مواد یا باز کردن درب فر قبل از پخت کامل کیک و یا داغ بودن بیش از حد فر و یا زیاد تر بودن میزان بکینگ پودر است.
8- بهتر است برای تهیه کیک ها مواد را یک ساعت قبل لز یخچال خلرج کنید تا هم دمای محیط شود .

تشخیص پخت کیک ها:

یک میله فلزی یا چنگالی را میان کیک فرو کنید در صورتیکه چیزی به چنگال نچسبید کیک آماده و پخته شده است.


نظر

مواد لازم:

آرد: 225 گرم

تخم مرغ: 6 عدد

شکر: 220 گرم

وانیل یا اسانس: یک دوم قاشق چای خوری

بیکینگ پودر: یک و نیم قاشق چایخوری

آب جوش: 2 قاشق سوپخوری

طرز تهیه:

آرد و بیکینگ پودر را الک کرده کنار بگذارید. فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کنید، قالب کیک را کمی چرب کنید.

تخم مرغ ها را به مدت 5 دقیقه با همزن برقی بزنید تا سفید و پوک و حجیم شود؛ سپس شکر را به تدریج اضافه کنید و بعد از هربار اضافه کردن خوب هم بزنید تا شکر در تخم مرغ حل شود. در نهایت آب جوش و آرد الک شده را اضافه کنید البته بجای آب جوش می توانید از همین میزان شیر استفاده کنید. حالا با کارد پلاستیکی به صورت دوارنی و سریع مایه کیک را هم بزند هرچه سریعتی هم بزنید و هوای بیشتری با مواد مخلوط بشه کیک شما بیشتر پف می کنه و پوک تر می شود.

حالا کف قالب را که چرب کرده اید با کاغذ شیرینی پزی بپوشانید، مایه کیک را در قالب ریخته و  در فر قرار دهید، اگر مواد تهیه کیک شما دقیقا همین مواد باشد و فر را نیز قبلا به اندازه کافی گرم کرده باشید بیست و پنج دقیقه وقت لازم هست تا کیک شما آماده شود، برای اینکه از آماده شدن کیک مطمئن بشوید می توانید با انگشت به سطح کیک فشار وارد کنید اگر سطح کیک به حالت عادی برگشت و جای انگشت شما روی کیک نماند، کیک شما آماده است.

بعد از خنک شدن کیک آن را از قالب خارج کنید و روی پایه های فلزی مخصوص خنک شدن کیک قرار دهید، دقت کنید که اگر قبل از خنک شدن کیک آن را در ظرف قرار دهید بخار کیک باعث می شود که محل تماس کیک با ظرف نرم و له شود.

حالا برای درست کردن یک کیکی تولد زیبا و خوشمزه می توانید 100 گرم خامه را با دو قاشق پودر قند نرم شده بزنید تا فرم بگیرد، 50 گرم گردو خرد شده را همراه با یک عدد موز ریز خرد شده با چند برش آناناس به خامه اضافه کنید و در یخچال قرار دهید تا سرد شود

کیک را به صورت افقی به دو قسمت تقسیم کنید و مخلوط خامه و میوه ها وگردو را بین دو لایه کیک بگذارید و لایه ها را روی هم قرار دهید، البته اگر قطر کیک شما بیشتر باشد می توانید تعداد برشها را بیشتر هم بکنید.سپس با خامه زده شده رو کیک و روی دیواره های کیک را بپوشانید و با سلیقه خودتان با کمک از انواع میوه های فصلی، چیپس شکلات، ورقه های ژلاتین … روی کیک را تزئین کنید.


نظر

 

عیار واقعی بودن تصمیم ان است که دست به عمل بزنیم>>> انتونی رابینز

 

اجازه نده ترس تو را فلج سازد>>>مارک فیشر

 

افرادی که از ریسک کردن میترسند به جایی نمیرسند>>>مارک فیشر

 

منشا همه بیماریها در فکر است>>> ژوزف مورفی

 

رحمت خداوند ممکن است تاخیر داشته باشد اما حتمی است>>>انتونی رابینز

 

چنانچه نیک اندیش باشید خیر و خوشی به دنبالش خواهد امد>>>ژوزف مورفی


 

افراد موفق هیچ وقت اجازه نمیدهند که شرایط ازارشان دهد>>>مارک فیشر

 

افرادی که زمان را در انتظار شرایط عالی از دست میدهند هرگز موفق نمیشوند>>>مارک فیشر


 

اعمال ثابت ما سرنوشت ما را تعیین میکند.>>>انتونی رابیتز


 

هنگامی که تخیلات و منطق در ضدیت با هم قرار بگیرند تخیلات پیروز میشوند>>> مارک فیشر


 

وقتی که هدف روشنی داشته باشیم احساس روشنی به ما دست میدهد>>>انتونی رابینز


 

ترس را از خود بران و با خود بگو من با نیروی شعور خود قدرت انجام هر کاری را دارم>>>ژوزف مورفی


 

هر کس از قدرت انتخاب برخوردار است پس سلامتی و شادی را انتخاب کند>>>ژوزف مورفی


 

قانون زندگی , قانون باور است.>>>ژوزف مورفی


 

اعتقادات ما اعمال افکار و احساسات ما را شکل میدهد>>>انتونی رابینز


 

با هر تصمیمی تغییری تازه در زندگی اغاز میکنید.>>>انتونی رابینز


 

 برای شروع باید باور داشته باشی که میتوانی سپس با اشتیاق شروع کنی>>>مارک فیشر


 

اگر نمیدانی به کجا میروی به هیچ کجا نخواهی رسید.>>>مارک فیشر


 

نبوغ در سادگی نهفته است>>>مونزارت


 

این روشنی هدف است که به شما نیرو میبخشد>>>انتونی رابینز

 

در زندگی شکست وجود ندارد بلکه فقط نتیجه موجود است>>>انتونی رابینز

 

تمام کسانی که ثروتمند شده اند باور داشته اند که میتوانند ثروتمند شوند.>>>مارک فیشر


 

باور به طور خود بخود به اجرا در میاید>>>ژوزف مورفی

 

نه موفقیت و نه شکست یک شبه ایجاد نمیشود.>>>انتونی رابینز

 

به ضمیر باطن خود به صورت یک هوش زنده و یک یار موافق بنگرید>>>ژوزف مورفی


 

ترس باعث میشود تا بسیاری از مردم به رویاهایشان نرسند.>>>مارک فیشر

 

زندگی دقیقا به ما ان چیزی را میدهد که به دنبالش هستیم>>>مارک فیشر


 

نباید مطالب غلطی که از گذشته در ذهن ما برنامه ریزی شده اند حال و اینده ما را تباه کنند >>> انتونی رابینز


 

آرزوهی هر فرد موجب شکل گرفتن و بقای افکار او میشود>>>هراکلیتوس

 

اندیشه هایتان را عوض کنید تا سرنوشتتان عوض شود.>>>ژوزف مورفی

 

زندگی آماده است تا بسیار بیشتر از انچه تصورش را میکنید به ما بدهد.>>>مارک فیشر

 

تنها کسانی میتوانند کارهای بزرگی انجام دهند که به قدرت ذهن ایمان دارند.>>>مارک فیشر


 

ضمیر باطن شما سازنده بدن شماست و میتواند شما را درمان کند.>>>ژوزف مورفی


نظر

تبلیغ تلویزیون پاناسونیک

گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


تبلیغ نرم کننده لباس

گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


تبلیغ چراغ قوه (شوخی با بودا)

گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


تبلیغ تور باغ وحش

گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.net


تبلیغ شیشه شوی

گروه اینترنتی  پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


تبلیغ دوربین عکاسی Olympus

گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


تبلیغ خوشبو کننده دهان

گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


تبلیغ دستمال توالت

گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


تبلیغ کرم ضد بوی پا

گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


تبلیغ کیت کت

گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


تبلیغ مک دونالد

گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


تبلیغ پپسی لایت

گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.net


تبلیغ ریمل چشم

گروه اینترنتی  پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


تبلیغ نوارچسب

گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


تبلیغ کوکا کولا لایت

گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


تبلیغ بادام زمینی

گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


تبلیغ تایر

گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


تبلیغ کلاه ایمنی

گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


تبلیغ ظروف آشپزخانه nikol

گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


تبلیغ آیفون

گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


تبلیغ آیفون

گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی  پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org