سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماییم و نوای بی نوایی

نظر

سعی کن مثل خورشید زیاد نور ندی ، چون همه از نورت استفاده می کنن ولی اصلا نگات نمی کنن ، سعی کن مثل ستاره کم نور بدی تا همه تو خلوت شباشون دنبالت بگردن .

انسان بودن یعنی اینکه وقتی با کسی مشتاقانه کوهی رو بالا رفتی اما رو قله حس کردی که ازش بی نیاز شدی یادت نره که اون پایین چقدر بهش نیاز داشتی .
اگرچه دوری ز اینجا ، تو یعنی اوج زیبایی ، کنارم هستی و هر شب به خوابم باز می آیی ، اگر هرگز نمی خوابند دو چشم سرخ و نمناکم ، اگر در فکر چشمانت شکسته قلب نمناکم ، ولی یادم نخواهد رفت ، که یاد تو هنوز اینجاست ، میان سایه روشن ها ، دل شیدایی من تنهاست ، نباید زود می رفتی و تنها کوچ می کردی .


نگاهت چشمه ساری است که مرا با خود به رویا می برد ، لبانم که از خستگی و سنگینی سکوت تکیه بر هم داده اند ، تا غروب مهربانی عشق تو را سجده می کنند .
دریا هرچه دور شود ساحل باز هم کنار دریا می ماند ، ساحلتم دریای من .
به نام ستاره ی شب تاریکم ، یک شب خوب تو آسمون ، یک ستاره چشمک زنون ، خندید و گفت کنارتم تا آخرش تا پای جون ، ستاره ی قشنگی بود آروم و ناز و مهربون ، ستاره شد عشق منو منم شدم عاشق اون ، اما زیاد طول نکشید عشق منو ستاره جون ، ماهه اومد ستاره رو دزدید و برد نا مهربون ، ستاره رفت با رفتنش منم شدم بی هم زبون ، حالا شبا به یاد اون چشم میدوزم به آسمون

اگر در زندگی نا گاه یکی از سیم های سازت پاره شد آهنگ زندگی را آنچنان ادامه بده که هیچ کس نداند بر تو چه گذشت .
همیشه تلخ ترین خاطرات زندگی را از کسی تجربه می کنیم که شیرین ترین خاطرات را با وی داشتیم .


خیلی سخته که روز تولدت همه بهت تبریک بگن ، جز اونی که فکر می کنی به خاطرش زنده ای



سهم هر کسی که باشی خوش به حال روزگارش، آخه پاییز و زمستونش میشه رنگ بهارش..

ببین که چشم عاشق، داره ستاره میشماره
به انتظار چشمات، هر شب داره می باره
می خواد که فریاد بزنه که دل چه بی قراره، نمی تونه، نمیشه..
آخه عشق که صدا نداره..

کبوترم، لانه ی من بام توست، کجا روم؟ مرغ دلم رام توست، پادشه کشور عشقم ولی، نگین انگشتری ام نام توست..

میگن اگه میخوای تو عشقت شکست نخوری فقط یکی رو دوست داشته باش و بهش بگو تو رو بیشتر از خودم و کمتر از خدا دوست دارم!


با یه قامت شکسته، با نگاهی مات و خسته، سرشو برده تو شونش، یه نفر تنها نشسته، توی تنهاییش یه درده، جای پای قلبی سرده، گل سرخی بوده اما، دیگه پژمرده و زرده، فارغ از دیروز و فرداش، غرقه تو دریای درداش، حسرتش یه عشق نابه، که وفا کنه به عهداش..


برای من که دلم چون غروب پاییز است، صدای گرم تو از دور هم دل انگیز است..

ما می رویم، عشق می ماند، پس عاشق باش تا بمانی..

امروز با هم بودن را تجربه می کنیم و شاید فردا به یاد هم بودن را، پس امروز را بیا زیبا زندگی کنیم، به حرمت خاطرات فردا!


میگن عاشقا عشقشون رو زیبا می بینن. این دفعه که دیدمت خیلی زیبا شده بودی. نمی دونم تو هر دفعه داری زیباتر میشی یا من عاشقتر؟!


در زمین عشقی نیست که زمینت نزند، آسمان را دریاب!


دوست دارم بمیرم و سیاه پوشت کنم، دوست ندارم بمانم و فراموشت کنم..

تا نباشد این جدایی ها، کس نداند قدر یاران را، کویر خشک می داند، بهای قطره باران را..



شبی پرسیدمش با بی قراری، به غیر از من کسی را دوست داری؟ دو چشمش اشک شد از شرمساری، میان گریه هایش گفت: آری!؟..


بی تو در سینه ی من دل دیگه جایی نداره، زندگی بی گل روی تو صفایی نداره، از غم دوری تو ای گل یکدونه ی من، دردی افتاده به جونم که دوایی نداره..

خدا کند که بدانی چه قدر محتاج است، نگاه خسته ی من بر دعای چشمانت..

مژه بر هم نزن ای دوست که بادم ببرد، چون سبک تر شده ام از پر کاهی ز غمت!

بنویس با خط الماس، رو تن نازک شیشه، که بدون نور چشمات شب من سحر نمیشه..

تو که آهسته می خوانی قنوت گریه هایت را، میان ربنای سبز دستانت دعایم کن، که محتاج دعای جمله یارانم..

عشق یعنی همه چیز را برای یک هدف دادن و به پاداشش هیچ چیز نخواستن


نظر

برقص

چنانکه گویی کسی تو را نمی بیند

عشق بورز

چنانکه گویی هرگز آزرده نشده ای

بخوان

چنانکه گویی کسی تو را نمی شنود

زندگی کن

چنانکه گویی بهشت روی زمین است

خودت رو از قید هرچه رنگ و روشنایی باخته، برهان


بذار نور به زندگیت وارد بشه


و خودت ...


به همین دلیل بعد از خوندن این مطلب ... نگهش ندار ... به دیگران بده ....

امید که صلح و کامیابی برات به ارمغان بیاره


نظر

آیا شما هم این ادعا را شنیده اید که خوردن آب قبل از غذا باعث لاغری می شود؟! این موضوع صحت دارد؟
 
محققان در آمریکا می‌گویند که نوشیدن آب قبل از غذا می‌تواند به کاهش وزن بدن کمک کند.

 دانشمندان در ویرجینیا دریافتند: افرادی که رژیم دارند در صورت نوشیدن دو لیوان آب پیش از هر وعده غذایی، پنج پوند (دو کیلو و 270 گرم) وزن کم می‌کنند. آنها این موضوع را بر روی 48 بزرگسال که طی 12 هفته به دو گروه تقسیم شدند، آزمایش کردند.


محققان می‌گویند: در حالی که نوشیدن آب ـ با کالری صفر ـ می‌تواند باعث احساس سیری شود، آب زیاد هم می‌تواند خطرات جدی داشته باشد.


محققان یافته‌های خود را در نشست ملی انجمن شیمی آمریکا در بوستون ارائه کردند.

همه بزرگسالانی که در این مطالعه شرکت کردند، 55 تا 75 سال داشتند. اعضای گروه اول یک رژیم کم کالری مصرف کردند اما پیش از غذا هیچ آب اضافه‌ای ننوشیدند. اعضای گروه دوم یک رژیم کم کالری گرفتند اما پیش از هر وعده غذایی دو لیوان آب نوشیدند.


طی یک دوره 12 هفته‌ای آنهایی که آب نوشیدند، بیش از هفت کیلوگرم وزن کم کردند در حالی که سایرین کمتر از پنج کیلوگرم وزن کم کردند

 

مطالعه‌ای در گذشته نشان داده بود که افراد میانسال و سالخورده که پیش از وعده غذایی دو لیوان آب می‌نوشیدند در جریان مصرف آن وعده 75 تا 90 کالری کمتر می خوردند.

پروفسور برندا داوی از اعضای ارشد گروه پژوهشگران از دانشگاه ویرجینیاتِک گفت که علت آن ممکن است این باشد که آب شکم را پر می‌کند.

او گفت: مردم باید آب بیشتر و نوشیدنی‌های شیرین و پرکالری کمتری بنوشند. این یک راه ساده برای کمک به کنترل وزن است.

به نوشته بی بی سی، محققان می‌گویند که نوشیدنی‌های رژیمی و سایر نوشیدنی‌هایی که در آنها از شیرین کننده‌های مصنوعی (بدون کالری) استفاده می‌شود نیز ممکن است به کاهش مصرف کالری و وزن کمک کند.

 
دکتر داوی گفت که یک نوشیدنی گازدار معمولی حاوی حدود ده قاشق چایخوری شکر است. این مطالعه با کمک مالی موسسه خیریه "بنیاد تحقیقات بهداشت عمومی و آب" انجام شد


نظر

اگر نفخ شکم به دلایل پزشکی نباشد مثل بیماری‌های کبدی یا بیماری‌های قلبی دلیل واقعی نفخ معده و روده‌ها، گاز است. دلایل نفخ شکم و بزرگی شکم متعدد است. از عدم تحمل غذا تا یبوست...

1- تند غذا نخورید
غذا خوردن سریع و خوب نجویدن غذا می‌تواند موجب شود که شما هوا را هم ببلعید و این می‌تواند موجب نفخ و تورم شکم شود. بنابراین سعی کنید آهسته غذا بخورید و از خوردن آنها لذت ببرید. غذا خوردن باید حداقل 30 دقیقه طول بکشد. به یاد داشته باشید که هضم غذا از دهان شروع می‌شود و شما می‌توانید نفخ را با خوب جویدن بیشتر غذاها کاهش دهید. آهسته غذا خوردن مزایای دیگری هم دارد. وقتی زمان مناسب برای غذا در نظر می‌گیرید و مزه غذا را حس می‌کنید احساس رضایت بیشتری می‌کنید. مطالعات نشان می‌دهند که اگر آهسته غذا بخورید، کمتر غذا می‌خورید.
2- نوشیدنی‌های گازدار را کنار بگذارید
نوشیدنی‌های گازدار حتی نوع رژیمی آن می‌تواند تولید گاز کند. در عوض نوشیدن آب‌ طعم‌دار با لیمو نوشیدنی‌ خیلی خوبی است. اگر نوشیدنی‌های گازدار را دوست دارید حداقل تعداد آن را در روز کم کنید چای نعنایی را بعد از این نوشیدنی بخورید تا نفخ شکمتان کاهش پیدا کند.
3- آدامس خوردن اندازه دارد
بسیاری از افرادی که از نفخ شکم رنج می‌برند زیاد آدامس می‌جوند. آدامس جویدن می‌تواند موجب شود تا هوای زیادی هم بلعیده شود و نهایتا شکم دچار نفخ زیادی شود. اگر به جویدن عادت دارید، یک تکه شکلات سخت را بمکید یا یک میان‌وعده سالم، پرفیبر نظیر میوه‌ها، سبزی یا پاپ کرن کم‌چرب بخورید.
4- غذاهای بدون شکر را انتخاب کنید
بسیاری از افراد مبتلا به نفخ زیاد غذاهای شیرین یا نوشیدنی‌هایی که قند مضری دارند استفاده می‌کنند محققان توصیه می‌کنند نباید بیش از 2 تا 3 وعده در روز از نوشیدنی‌‌های شیرین استفاده کرد.
5- سبزی‌ها و حبوبات، هم نفاخ‌اند
نباید به دلیل نفاخ بودن برخی سبزی‌ها و حبوبات آنها را کنار بگذارید باید سبزی‌ها را انتخاب کنید که نفخ کمتری تولید کرده یا با خیس کردن حبوبات از نفخ آنها بکاهید. کلم بروکلی، خانواده کلم و کاهو موجب نفخ می‌شود سعی کنید خوردن آنها را محدود کنید.
6- وعده‌های کمتر، اما متعدد به جای خوردن سه وعده غذایی
زیاد در هر روز، حجم وعده‌های غذایی‌تان را کوچک کنید اما به جای سه بار 6 وعده غذا بخورید، خوردن 6 وعده غذا می‌تواند به کنترل قندخون کمک کرده و گرسنه هم نخواهید ماند.
7- غذاهای ضدنفخ از همه بهتر است؟
مطالعات نشان می‌دهد چای نعناع، زنجبیل و ماست‌های پروبیوتیک (باکتری‌های خوب) به کاهش نفخ کمک می‌کند. اینها غذاهای خوبی هستند که مانع نفخ و تجمع گاز در معده می‌شود. کلام آخر محققان می‌گویند مسهل‌ها، قرص‌های آب، ناشتا بودن و فرار از صبحانه برای کنترل وزن و پیشگیری از نفخ بسیار مناسب است. ورزش‌ از جمله کارهایی است که می‌تواند از نفخ جلوگیری ‌کند. شما می‌توانید با ورزش‌های عضلانی شکم باعث شوید که شکم‌تان صاف‌تر به نظر برسد.

منبع : salamatiran.com


نظر

اگر شما مایل هستید که شکمی صاف داشته باشید و یا از داشتن نفخ دائم شکم شاکی هستید به شما توصیه می کنیم که این مقاله را مطالعه نمایید.

اگر شما مایل هستید که شکمی صاف داشته باشید و یا از داشتن نفخ دائم شکم شاکی هستید به شما توصیه می کنیم که این مقاله را مطالعه نمایید. در ذیل از 8 غذایی نامبرده می شود که باید برای پیشگیری از ایجاد نفخ از خوردن آنها اجتناب کنید. نکته قابل توجه دیگر این است که متخصصین تغذیه به افرادی که می خواهند شکمی صاف داشته باشند نیز توصیه نمودند که اگر از ایجاد نفخ جلوگیری کنند تا حدود 5/3 کیلوگرم از وزن خود را کاهش داده و شکم متناسب تری نیز خواهند داشت.
1- نمک
از خوردن بیش از اندازه نمک خودداری کنید. همچنین غذاهایی که به صورت کنسروی با نمک فراوان فرآوری شده اند چرا که نمک موجود سبب جذب بیشتر آب شده و درنتیجه میزان احتباس آب در بدن شما افزایش یافته و حالت خمودی و کسالت به همراه پف کردگی و افزایش وزن می گردید.
2- کربوهیدرات ها
کربوهیدرات(برنج،نشاسته ها،نان،قندها...) به عنوان منبع اصلی تولید انرزی در بدن هستند و نباید شما بیش از اندازه مصرف نمایید چرا که درصورت عدم فعالیت مناسب و یا ورزش، این مواد به صورت گلیکوژن در عضلات ذخیره و هر گرم گلیکوژن حدود 3 گرم آب را جذب می نماید درنتیجه شما دچار افزایش وزن خواهید شد.
3- سبزیجات خام
نصف پیمانه هویج پخته شده برابر یک پیمانه هویج خام مواد غذایی لازم را دارد اما هویج پخته میزان حجم کمتری را در معده اشغال نموده و هضم آن را آسانتر می نماید و در نتیجه از ایجاد نفخ زیاد در دستگاه گوارش شما پیشگیری می نماید. اگر شما از آن دسته کسانی هستید که با خوردن سبزیجات خام دچار نفخ شدید می گردید توصیه می کنیم که حتما از سبزیجات پخته یا بخارپز استفاده کنید.
4- غذاهای نفاخ
بعضی از غذاها هستند که به خودی خود در دستگاه گوارش ایجاد گاز می نمایند که می توان موارد ذیل را نام برد: گل کلم،کلم،کلم بروکلی،کلم فندقی،بروکلی،پیاز، فلفل و مرکبات.
5- آدامس جویدن
زمانی که شما آدامس می جوید هوای زیادی را می بلعید که در روده های شما به دام می افتد و به تدریج سبب نفخ بیشتری می گردد.
6- غذاهای سرخ کردنی
غذاهای خیلی چرب و سرخ کردنی خیلی دیرتر هضم می گردند لذا سبب ایجاد احساس سنگینی و دم در شما می گردد. البته منظور ما این نیست که اصلا غذاهای چرب یا سرخ کرده نخورید، بلکه باید به نوع روغنی که استفاده می کنید توجه بیشتری نمایید برای مصال سعی کنید از روغنهایی مثل روغن زیتون و روغن آرکادو، و همچنین از مواد چربی موجود در آجیل ها و حتی شکلات تلخ استفاده نمایید.
7- غذاهای تند و تیز
اگر ادویه های افزودنی مانند فلفل،جوز،میخک،پیاز و سیر، خردل و... سبب تحریک معده و درنهایت تشدید نفخ می گردند از مصرف بیش از اندازه آنها بپرهیزید.
8- نوشابه های کربوهیدراتی و اسیدی
از نوشیدن نوشابه هایی که قند فراوان دارند و یا نوشیدنی هایی مثل قهوه، الکل، چای و آب میوه های مرکبات به مقدار فراوان خودداری کنید. بهتر است یک رژیم مناسب را انتخاب نموده و از موادی که در بالا ذکر شد در حد تعادل و کم، مصرف نمایید تا مشکل شما که نفخ و افزایش وزن است به راحتی حل گردد.
www.funpatogh.com