سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماییم و نوای بی نوایی

نظر
بسم الله الرحمن الرحیم
عیسى بن مریم عرض کرد: «خداوندا! پروردگارا! از آسمان مائده‏اى بر ما بفرست! تا براى اول و آخر ما، عیدى باشد، و نشانه‏اى از تو و به ما روزى ده! تو بهترین روزى دهندگانى!»
(قرآن کریم - مائده 114)
 
بنده گان مرا آگاه ساز و مژده بر که من بسیار آمرزنده و مهربانم
(قرآن کریم حجر 49)
 
 
کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ وَنَبْلُوکُم بِالشَّرِّ وَالْخَیْرِ فِتْنَةً وَإِلَیْنَا تُرْجَعُونَ
هر نفسى چشنده مرگ است و شما را از راه آزمایش به بد و نیک خواهیم آزمود و به سوى ما بازگردانیده مى‏شوید
 
 
سوره نور ، آیه 21
ای کسانی که ایمان آورده اید، زنهار پیروی شیطان مکنید ، که هر کس قدم به قدم از پی شیطان رفت او را به کار زشت وا میدارد ، و اگر فضل و رحمت خدا شامل شما نبود احدی از شما (از گناه و زشتی) پاک و منزه نمی شد، لیکن خدا هر کس را می خواهد منزه و پاک می گرداند ، و خدا شنوا و داناست.
 
 
کار دین به اجبار نیست تحقیقا کار هدایت و ضلالت بر همه کس روشن گردید.پس هر کس از راه کفر و سرکشی برگردد و به راه ایمان گراید به رشته محکم و استواری چنگ زده که هرگز نخواهد گسست.
سوره بقره آیه 256
 
 
همانا آنان که به خدا ایمان آوردند و نیکوکار شدند خدای رحمان آنها را محبوب می گرداند. 96 طه
 
 
شیطان می خواهد با شراب و قمار در میان شما عداوت و کینه ایجاد کند و شما را از یاد خدا و نماز باز دارد ... سوره مائده آیه 92
 
 
منافقان به خدا نیرنگ می زنند، در حالی که او آنها را فریب می دهد. چون به نماز برخیزند با بی میلی می ایستند، در چشم مردم خود نمایی می کنند و جز اندکی خدا را یاد نمی کنند. سوره نسا آیه 142
 
 
تو خود کتاب اعمالت را بخوان(و بنگر تا در دنیا چه کرده ای) که تو خود تنها برای رسیدگی به حساب خویش کافی هستی سوره اسرا ، آیه
 
 
احسب الناس ان یترکوا ان یقولو آمنا و هم لا یفتنون
عنکبوت/2
آیا مردم فکر می کنند همین که بگویند "ایمان آوردیم"به حال خود رها می شوند و آزمایش نخواهند شد؟!
 
 
لاجرم ان الله یعلم ما یسرون و ما یعلنون ... (آیه 23 سوره نحل )
لا جرم خدا می داند آنچه را پنهان می کنند و آنچه را آشکار می کنند...
 
 
سوره اسری
در کتاب آسمانى[شان] به فرزندان اسرائیل خبر دادیم که قطعا دو بار در زمین فساد خواهید کرد و قطعا به سرکشى بسیار بزرگى برخواهید خاست (4)
پس آنگاه که وعده [تحقق] نخستین آن دو فرا رسد بندگانى از خود را که سخت نیرومندند بر شما مى‏گماریم تا میان خانه‏ها[یتان براى قتل و غارت شما] به جستجو درآیند و این تهدید تحقق‏یافتنى است (5)