سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماییم و نوای بی نوایی

نظر

بسیاری از کودکان زیر 6 سال دست‌کم در ماه یک‌بار رختخواب خود را خیس می‌کنند.ماساژ درمانی برای درمان این کودکان تکنیک‌‌های موثری دارد. در جهان برای درمان این اختلال و همین‌طور اختلال بدخوابی کودکان به همین علت، راه‌های متنوعی وجود دارد که یکی از موثرترین آن‌ها استفاده از تکنیک‌های ماساژدرمانی و فشار درمانی است.

 این مسئله به دلایل مختلفی در آن‌ها دیده می‌شود که یکی از آن‌ها ضعف عضلات مثانه و دیگری هماهنگ نبودن فرمان مغز با عملکرد دستگاه ادراری به‌ویژه مثانه است. از این‌رو برخی از کودکان پیش از آن‌که از خواب بیدار شوند و خود را به دست‌شویی برسانند، جای خود را خیس می‌کنند. در جهان برای درمان این اختلال و همین‌طور اختلال بدخوابی کودکان به همین علت، راه‌های متنوعی وجود دارد که یکی از موثرترین آن‌ها استفاده از تکنیک‌های ماساژدرمانی و فشار درمانی است. دراین شماره برخی از ساده‌ترین این تکنیک‌ها را که در خانه قابل ارائه است به شما معرفی می‌کنیم.

استفاده از روغن ولرم زیتون یا کنجد و ماساژ بدن کودک علاوه‌بر افزایش میزان محبت و رابطه عاطفی میان کودک و مادر به نشاط جسمی و افزایش توان جسمی کودک کمک کرده و به مرور موجب درمان تمامی اختلال‌های جزئی که در بدن کودک به‌وجود آمده می‌شود

 


 گام اول : این نقطه را 3 دقیقه ماساژ دهید

از کودک بخواهید روی شکم دراز بکشد. در این مرحله باید 2 نقطه را که نزدیک به ستون فقرات و در کنار دومین مهره قرار دارد پیدا کنید و با کمک هر 2 انگشت شست آن‌ها را به‌صورت دورانی ماساژ دهید. بهتر است برای ماساژ این نقطه از مقدار اندکی روغن زیتون ولرم نیز استفاده کرده و سرانگشتان خود را به آن آغشته کنید. این نقطه را به‌مدت 3 دقیقه ماساژ دهید و مراقب باشید که میزان فشار سرانگشتان‌تان در این نقطه به‌گونه‌ای نباشد که کودک احساس درد کند.



گام دوم : انرژی‌ها را به سمت مثانه هدایت کنید

در این مرحله به‌اندازه 4انگشت از دومین مهره ستون فقرات به سمت پایین حرکت کنید و این کار را یک بار دیگر انجام دهید تا به 2 نقطه روی نشیمنگاه کودک برسید. این 2 نقطه را نیز با کمک 2 انگشت شست‌تان ماساژ دهید. ماساژ این 2 نقطه باعث تمرکز انرژی بر عضلات مثانه و دستگاه ادراری می‌شود. بهتر است این 2 نقطه را به‌مدت یک تا 3 دقیقه ماساژ دهید. تکرار این ماساژ به‌صورت روزانه کمک می‌کند تا کودک در مدت زمان کوتاهی بتواند علاوه بر غلبه بر مشکل شب ادراری بر اختلال‌های دیگر ناشی از آن از قبیل بدخوابی نیز غلبه کند.

 

 


گام سوم : مثانه را تقویت کنید

برای افزایش توان مثانه ماساژ این نقطه را به شما توصیه می‌کنیم. این نقطه که به اندازه 2 انگشت از ناف کودک پایین‌تر است بهترین محل برای ارائه ماساژ و افزایش میزان توان و قوت مثانه و عملکرد آن در طول شبانه‌روز به‌ویژه شب‌هاست. برای ماساژ این نقطه باید از 2 انگشت سبابه و میانی هر 2 دست‌تان کمک بگیرید. بنابراین پس از پیدا کردن این نقطه انگشتان‌تان را روی هم قرار دهید و به آرامی با ماساژهای فشاری ملایم این نقطه را ماساژ دهید. بهتر است میزان فشار در این ناحیه را خیلی ملایم آغاز کرده و به مرور افزایش دهید. این فشار نباید به حدی باشد که کودک احساس درد کند.

 

 


گام چهارم : بدخوابی را از کودک دور کنید

بسیاری از کودکان به‌دلیل ترس از شب ادراری، دل درد یا مسائل دیگر ممکن است شب‌ها به راحتی نخوابند و ساعت‌های زیادی را بیدار بمانند یا به‌طور مداوم از خواب بپرند و خواب عمیقی را در شب تجربه نکنند. برای حل این بحران استفاده از تکنیک‌های ماساژ درمانی را توصیه می‌کنیم. در این مرحله نیز لازم است کودک روی شکم بخوابد. در این حالت کافی است بعد از مهره سوم ستون فقرات نقطه‌ای را که پشت به قفسه سینه قرار دارد، پیدا کرده و آن را با حرکت‌های آرام انگشت شست هر 2 دست ماساژ دهید. این ماساژ درصورتی که هر شب تکرار شود خواب کودک را بهتر کرده و او را قوی می‌کند.

 

 


گام پنجم : افزایش توان جسمی کودک

افزایش انرژی و توان جسمی کودک غلبه بر بسیاری از اختلال‌های ایام کودکی را آسان‌تر می‌کند. از این‌رو برای افزایش میزان توانایی کودک علاوه بر رسیدگی به وضعیت غذا و موادمغذی مورد نیاز او لازم است تا با ارائه ماساژ در نقاط خاصی از بدن که به افزایش این انرژی کمک می‌کند به کودک خود کمک کنیم. در این مرحله پیشنهاد می‌کنیم از کودک بخواهید به‌صورت چهارزانو بنشیند. سپس روی گردن درست جایی که نخستین مهره گردن آغاز شده را خیلی آرام و تنها با کمک یک انگشت شست ماساژ دهید. برای این منظور انگشت شست را روی نقطه گذاشته و 4 انگشت دیگر را روی شانه کودک قرار دهید و به آرامی این نقطه را ماساژ دهید.



نکته : ماساژ کودک به‌طور کلی یکی از بهترین شیوه‌ها برای بهبود اختلال‌های سطحی جسمانی در کودکان زیر 10 سال است. برای این منظور علاوه‌بر استفاده از تکنیک‌های ویژه که برای درمان اختلال‌هایی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند، ماساژ کل بدن با کمک روغن کنجد یا روغن زیتون به سلامت و رشد به‌موقع کودک کمک می‌کند. استفاده از روغن ولرم زیتون یا کنجد و ماساژ بدن کودک علاوه‌بر افزایش میزان محبت و رابطه عاطفی میان کودک و مادر به نشاط جسمی و افزایش توان جسمی کودک کمک کرده و به مرور موجب درمان تمامی اختلال‌های جزئی که در بدن کودک به‌وجود آمده می‌شود. اگر چه باید مراقب بود بهترین روش برای ارائه این ماساژها را باید از متخصص ماساژ درمانی آموزش دید و بعد آن را روی کودکان‌تان اجرا کنید، به‌ویژه کودکانی که در پرونده پزشکی آن‌ها به بیماری خاصی اشاره شده است.


نظر
پیست اسکی دربندسر در نزدیکی تهران یکی از نقاطی است که علاقمندان به ورزش های زمستانی را در آخر هفته به دامنه های البرز می کشاند.
 
پیست اسکی دربندسر واقع در 60 کیلومتری شمال شرقی تهران در روستای دربندسر در ارتفاع 3هزارمتری از سطح دریا قرار گرفته و از اواسط آذر تا اواخر فروردین جای مناسبی برای اسکی است.
 
از سال 1387 و پس از کسب عنوان بین المللی توسط فدراسیون جهانی اسکی چندین دوره مسابقات لیگ بین المللی با حضور اسکی بازان صاحب نام جهان در اینجا برگزار شده است. شبکه الجزیره گزارشی مصور از این پیست اسکی منتشر کرده و نوشته با رفع تحریم ها و گشوده شدن درهای ایران به روی گردشگران خارجی این منطقه قابلیت بالایی برای تبدیل شدن به یک مکان توریستی دارد. عکس های این گزارش را "محمد علی نجیب" برداشته است.
سه تن از زنان گشت ارشاد در پیست اسکی دربندسر
 

 
 
دربندسر در ارتفاع 3 هزارمتری از سطح دریا قرار گرفته است؛ سال گذشته تله کابین و مسیر مرتفع اسکی در این پیست راه اندازی شد.
 

 
 
گروهی با تجهیزات اسکی آماده بالا رفتن از ارتفاعات پیست دربندسر

 
 
 
 این پیست از مسیرهای جاده لواسانات و محورلشکرک - فشم قابل دسترسی است.
 

 
 
یک رستوران تمام چوبی در یک و نیم طبقه پس از اسکی پذیرای ورزشکاران است.

 
 
 
پخش موسیقی برای اسکی بازان در محوطه پیست

 
 
گروه اینترنتی سالیجون
 
اسکی بازان در پیست اسکی دربندسر؛ دره "تلتنگه" در شمال دربندسر یکی از زیباترین نقاط پیست به شمار می رود.
 

 
گروه اینترنتی سالیجون
 
دربندسر تقریبا نیمی از سال پذیرای علاقمندان به ورزش های زمستانی است.

 
 
گروه اینترنتی سالیجون
 
اسکی در پیست دربندسر؛ این پیست فعالیت رسمی خود را از سال 1361 آغاز کرده است

 
 
 
 احداث هتل، احداث پیست های اختصاصی دوچرخه کوهستان، پیست اسکی روی چمن و نصب و راه اندازی دستگاه های بالابر جدید و پیشرفته از برنامه های این پیست برای بهبود امکانات به شمار می رود. 

 
 
دربندسر می تواند با وجود نزدیکی به پایتخت ایران به یکی از کانوان های ورزش زمستانی در ایران تبدیل شود.

نظر


https://telegram.me/rangimangi1

تالار اصلی کاخ گلستان بازگشایی شد

 

 
 
 

مسعود نصرتی، مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ گلستان گفت: تالار اصلی کاخ گلستان که برای مرمتِ آئینه‌کاری‌ها، نورپردازی و برخی اقدامات دیگر تعطیل شده بود، از صبح  دو روز گذشته (دو‌شنبه 3 اسفند) بازگشایی شد

 مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ گلستان تاکید کرد

چهار بخش تالار اصلی شامل «ظروف»، «سلام»، «آئینه‌کاری» و «عاج» از دهم بهمن ماه تعطیل شده بودند، که قرار بود تا 10 اسفند ماه برای مرمت و ساماندهی تعطیل باشد، اما خوشبختانه موفق شدیم تالار اصلی کاخ جهانی گلستان را در کمتر از موعد مقرر یعنی در 23 روز مرمت و ساماندهی کنیم.

زمان بازدید از کاخ جهانی گلستان هر روز از ساعت 9 صبح تا 18 است و بلیت ورودی به تالار اصلی با چهار بخش آن برای گردشگران ایرانی مبلغ 2500 تومان و برای گردشگران خارجی 15 هزار تومان است

کاخ جهانی گلستان در تهران خیابان 15 خرداد، میدان ارگ قرار دارد

نظر

بنیامین بهادری خواننده کشورمان ازدواج کرده و عکس هایی از همسر جدیدش را منتشر کرده است.

ازدواج بنیامین بهادری

به نظر می رسد پس از شایعات مختلف درمورد ازدواج بنیامین (شایعه ازدواج او با بهاره افشاری) این بار این خواننده محبوب واقعا ازدواج کرده است!

بنیامین در روز عشق ایرانی ( سپندارمذگان) عکسی از خودش را به همراه یک دختر منتشر کرد که خیلی قابل تشخیص نبود چرا که عکس از پشت سر آنها گرفته شده بود اما آنها دست در دست یکدیگر دیده می شدند! (تصویر زیر)

 

عکس جدید بنیامین

عکس جدید بنیامین

 

اما روز گذشته بنیامین که بخاطر بازی در فیلم سلام بمبئی که در آن نقش برادر گلزار را بازی می کند, قصد سفر به هند را داشت, عکسی از دخترش بارانا را منتشر کرده که در هواپیما با چهره ای خندان در کنار زنی به نام شایلی دیده می شود!

به هرحال به نظر می رسد که باید به بنیامین بهادری عزیز و دوست داشتنی تبریک گفت!

 

خانم شایلی و بارانا

خانم شایلی و بارانا

 


نظر

شماری از افراد ناشناس به بنرهایی با تصویر سیدحسن خمینی و صالحی منش (نامزد مجلس از حوزه تهران) حمله کردند.این افراد بنرها را پاره کردند و پایین کشیدند. آنها از معرفی خود یا ارایه هر گونه مجوز قانونی خودداری کردند.این اقدام آنها با مخالفت و مقاومت شماری از مردم عادی و حامیان صالحی منش کاندیدای مجلس روبه رو شد و به درگیری با مهاجمان انجامید.

baner_512.jpg

مهاجمان گفته بودند فکر می کردند در بنر عکس کروبی است.قبل از این هم شماری از افراد ناشناس در حمله مشابه بنر تبلیغات انتخابات با تصویر سیدحسن خمینی (نوه امام خمینی) و صالحی منش کاندیدای نمایندگی مجلس را پاره کردند.حجه الاسلام صالحی منش استاندار سابق قم و فرمانده پیشین واحد حفاظت از مقام معظم رهبری بود.