سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماییم و نوای بی نوایی

نظر

چـیـزهایـی که می خورید می تواند به زیباتر شدن شما کـمک کند. از همین حالا برنامه زیبایی خود را با صبحانه، ناهار و شام آغاز کنید.

جوانتر به نظر بیایید : بـادام خـواص فـوق العـاده ی ضد پیری دارد. نه تنها حاوی مـیــزان زیادی ویتامین e است (می دانید که این ویتامین جـزء ویـتـامین هایی است که معمولاً پشت ظرف کِرِم هاو لوازم آرایشی از آن نام می بـرنـد)، بـلـکـه حـاوی میزان زیـادی اسـیـد چـرب هـم مـی بـاشـد (کـه بـه نــرم کــردن پوست کمک می کند)، همچنین حاوی آنتی اکسیدان سلنیم می باشد. اما حواستان باشد که زیاد از این ماده ی غذایی نخورید. درست است که خواص زیبایی و آرایشی زیادی دارد، اما میزان کالریش هم بالا است و ممکن است باعث چاقی شود.

ناخن هایی محکم داشته باشید :
با خوردن پروتئین می توانید به ناخن هایتان استحکام بیشتری داده و آنها را تقویت کنید. پروتئین باعث ساختن کراتین (ماده ی تشکیل دهنده ی ناخن) می شود. سینه ی مرغ بدون پوست و استخوان، گوشت بوقلمون، ماهی تن و حبوبات همه در این منظور به شما کمک می کنند.

موهایی براق داشته باشید :
مواد غذایی که حاوی میزان زیادی ویتامین b هستند برای براقتر کردن مو بسیار مفیدند. ویتامین b در تخم مرغ، شیر، سبزیجات، و گوشت مرغ یافت می شود. سیلیکا نیز در براق و سالم نگاه داشتن مو بسیار موثر است. پوست خیار، پیاز، جو خام و جوانه ی لوبیا منابع اصلی این ماده ی معدنی به شمار می روند.

خشکی پوستتان را از بین ببرید :
ماهی به شما در این زمینه کمک زیادی می کند. ماهی (به خصوص ماهی های روغن داری مثل ماهی آزاد) حاوی اسید چرب امگا 3 می باشد که به مرطوب کردن و تقویت پوست کمک می کند.

چین و چروک پوستتان را برطرف کنید :
ویتامین c سازنده ی کولاژن به راستی در برطرف کردن و از بین بردن چین و چروک موثر است. کیوی منبعی عالی از این ویتامین به حساب می آید چون تقریباً هر کیوی بیش از 100 درصد از این ویتامین را در خود دارد. ویتامین c اثرات بسیار مفیدی روی سلامتی دارد، که یکی از این تاثیرات کمک به ساختن کالوژن است. وقتی بدنتان میزان بیشتری از کالوژن در خود داشته باشد، پوست قابلیت ارتجاعی و کششی بیشتری پیدا کرده و چین و چروک راحت تر از بین می روند. منابع دیگر این ویتامین مرکبات، انبه، شهد عسل و پاپایه است.

آفتاب سوختگیتان را درمان کنید :
اگر به خاطر زیاد زیر آفتاب ماندن پوستتان سوخته است، هلو و ذغال اخته بخورید. این میوه های خوشمزه حاوی میزان زیادی ویتامین e می باشند. این ویتامین به برطرف کردن قرمزی و ورم آفتاب سوختگی کمک می کند. همچنین با افزایش قابلیت کشسانی پوست، در از بین بردن چین و چروک نیز موثر است.

دندانهایتان را سفیدتر کنید :
همه ی ما می دانیم که سودا، قهوه، چای و غذاهای شیرین باعث تغییر رنگ و لکه دار کردن دندانها می شوند. اما آیا می دانستید که سیب و کرفس به از بین بردن این تغیر رنگ و سفیدتر کردن دندانها کمک می کنند؟

گود رفتگی و سیاهی زیر چشمتان را از بین ببرید :
هیچ کس دوست ندارد که زیر چشمهایش گود رفته و سیاه شود. اما اگر به این وضعیت دچار شده اید، از ویتامین c به همراه آهن استفاده کنید. این دو ماده با یکدیگر موثرترین راه برای از بین بردن سیاهی و گودرفتگی زیر چشم هستند. از سینه ی مرغ بدون استخوان و پوست (منبعی عالی از آهن) به همراه فلفل سبز، زرد یا قرمز (منبع ویتامین c) استفاده کنید.

پوستتان را براق تر کنید :
برای شاداب، مرطوب و سالم نگاه داشتن پوستتان آب بخورید. ممکن است تابه حال خیلی این را شنیده باشید، اما واقعاً صحت دارد. آب سموم را از بین برده و باعث رطوبت دادن به پوستتان می شود.

از سرطان پوست پیشگیری کنید :
گوجه فرنگی در این زمینه بسیار موثر است چون حاوی سه آنتی اکسیدان مهم ضد سرطان است: بتا کاروتین، ویتامین c و لیکوپن. گوجه فرنگی را به هر شکلی میتوانید استفاده کنید: خام، پخته یا حتی به شکل سُس. اگر می خواهید جذب لیکوپن را در بدنتان بالا ببرید، گوجه فرنگی را در مقدار کمی روغن زیتون بپزید.


نظر

یک متخصص بیماری‌های دهان و دندان گفت: در صورتی که پرزهای چشایی زبان بزرگ باشد هنگام مسواک زدن روی زبان را هم مسواک بکشید تا بوی بد دهان رفع شود. به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، دکتر داوودی با بیان اینکه عوامل تولید بوی بد دهان به چند دسته تقسیم می شود، به گیرغذایی به عنوان یکی از عوامل بروز این عارضه اشاره کرد و علت‌هایی مانند پوسیدگی دندان، پر کردن بد دندان، گیر کردن غذا بین پرزهای چشایی زبان و حفره‌های لوزه در عمق لوزه، همچنین استفاده از دندان مصنوعی و گیر کردن غذا زیر روکش آن را از عوامل ایجاد گیر غذایی برشمرد. وی در خصوص دیگر عوامل بوی بد دهان گفت: بیماری‌های گوارشی بویژه بیماری‌های معده و همچنین سینوزیت به علت ترشح چرک از پشت حلق، بیماری های لثه به دلیل میکروارگانیسم ها سبب تولید بوی بد در حفره دهان می شود.

داوودی در خصوص پیشگیری از ایجاد بوی بد دهان نیز گفت: بیمار باید برای جلوگیری از بروز این معضل، بهداشت دندان را رعایت کند و به طور مرتب مسواک کند و اگر دندان پوسیده ای دارد برای درمان آن اقدام کند. این متخصص بیماری‌های دهان و دندان ادامه داد: اگر بوی بد دهان مربوط به لوزه‌ها باشد در صورت تشخیص پزشک معالج با جراحی لوزه ها خارج می شوند و اگر مشکل خیلی جدی نباشد فرد می تواند با قرقره کردن آب نمک ته حلق و با فشار خارج کردن آن از دهان خرده غذاها از لوزه خارج کند.

داوودی افزود: در صورتی که پرزهای چشایی زبان بزرگ باشد هنگام مسواک زدن روی زبان را هم مسواک کشید، ولی اگر خیلی بزرگتر از حد نرمال باشد که اصطلاحا به آن زبان مودار گفته می شود توسط پزشک با لیزر جراحی می شود و یا با قیچی برداشته می شود.

وی در خصوص بیماران مبتلا به سینوزیت گفت: برای رفع بوی بد دهان به علت بیماری سینوزیت می توان با بالا کشیدن آب ولرم از ناحیه بینی و خارج کردن آن از دهان را به منظور رفع آن انجام داد و یا با عمل جراحی سینوزیت را درمان کرد و یا درمانهای آنتی بیوتیک را زیر نظر پزشک ادامه داد. وی خاطرنشان کرد: مصرف غذاهای بودار، سیگار و مصرف مواد مخدر می توانند سبب بوی بد دهان شوند.
 


نظر

به گزارش هلث‌دی‌نیوز دکتر سوزانا زیک، متخصص طب طبیعی و پژوهشگر نظام بهداشتی دانشگاه میشیگان در این باره می‌گوید: "افزودن این گیاهان معطر به غذاها می‌تواند به حفظ وزن طبیعی کمک می‌کند. به علاوه آنها می‌توانند به پیشگیری از برخی سرطان‌ها کمک کنند، و حتی فشارخون را کاهش دهد، به کنترل قند خون کمک کند و سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد."

با جایگزینی چاشنی‌های معمول که حاوی قند، نمک و چربی هستند با این گیاهان معطر می‌توان هم به حفظ سلامتی کمک کرد و همه به غذا رایحه بخشید. چراکه اضافه‌کردن ادویه‌جات و سبزی‌های معطر به رژیم غذایی می‌تواند برای سلامت شما مفید باشد. دکتر زیک این 10 نکته را برای انتخاب بهترین گیاهان معطر توصیه می‌کند:

1. نمک را با گیاهان معطر جایگزین کنید. گیاهان معطری مانند مرزنگوش، آویشن، رزماری، جعفری و سیر می‌توانند رایحه‌ طبیعی غذاها را بیرون بکشند.

2.
از سیر تازه استفاده کنید. سیر می‌تواند فشارخون و کلسترول را پایین بیاورد. (برای به دست آوردن حداکثر منافع لازم است دست کم سه پر سیر متوسط تازه در روز مصرف کنید. سیر خشک یا سیری که مدت‌ها مانده باشد، خواص خود را از دست می‌دهد.)

3.
رزماری بخورید. رزماری حاوی مواد آنتی‌اکسیدانت است که تصور می‌رود حافظه را بهبود بخشد و احتمالا به پیشگیری از سرطان کمک کند.

4.
با کمک ریحان، مرزنگوش و رزماری با سرماخوردگی مبارزه کنید. اسانس‌های روغنی موجود در این گیاهان ممکن است بتواند در مبارزه با سرماخوردگی و آنفلوآنزا به شما کمک کند.

5.
سرفه مزمن را با آویشن درمان کنید. (منافع بهداشتی آویشن بی‌نظیر هستند. این گیاه به طور سنتی برای درمان سرفه، حتی سیاه‌سرفه استفاده می‌شده است.)

6.
برای کمر درد زردچوبه بخورید. پژوهشگران دریافته‌اند که ماده‌ای به نام کورکومین که در زردچوبه یافت می‌شود، دارای خواص ضدالتهابی است. زردچوبه می‌تواند به تنهایی، و اضافه‌شده به ادویه کاری مورد استفاده قرار گیرد.

7.
با کاری با سرطان بجنگید. همچنین معلوم شده است که کورکومین باعث کوچک‌شدن پولیپ‌های روده بزرگ پیش‌-سرطانی می‌شود.

8.
از "ادویه‌ گرم" برای کاهش فشارخون استفاده کنید. ادویه گرم مانند زنجبیل، جوز بویا، دارچین، فلفل شیرین، فلفل سیاه و فلفل قرمز باعث حرکت خون از قسمت‌های مرکزی بدن به پوست می‌شوند. به گفته دکتر زیک این وضعیت باعث می‌شود خون به صورتی یکنواخت‌تر در سراسر بدن پخش شود و ممکن است فشارخون بالا را نیز کاهش دهد.

9.
برای تسکین معده زنجبیل بخورید. موادی به نام جینجرول‌ها که در زنجبیل وجود دارند می توانند به کنترل تهوع کمک کنند.

10.
شکر را با ادویه جایگزین کنید. ادویه‌جاتی مانند دارچین و جوز بویا را به جای شکر برای شیرین کردن تنقلات استفاده کنید.


نظر

یکی از مشکلاتی که برای خانم ها، به خصوص از سنین 30 تا 40 سالگی پیش می آید، "افتادگی سینه" است. از آن جاییکه زیبایی سینه ها در اندام زنان نقشی اساسی را ایفا می کند، در اینجا به یک سری راهکارهای ساده امّا مفید که نتیجه جدیدترین تحقیقات جهت پیشگیری و ترمیم این مشکل است، اشاره می کنیم.

اندازه و مدل سینه ها، به نوعی، سنبل و نشان دهنده ی ملیّت هر فرد می باشد، در فرهنگهای غیر اسلامی به دلیل نحوه ی پوشش آنها، زیبایی این عضو زنانه در دید بیشتری قرار دارد، با توجه به اینکه امروزه، بیشتر خانم ها به دلیل مد روز بودن، تمایل به داشتن سینه های بزرگ دارند، لازم است موارد زیر را رعایت کنند:

1. وزن خود را ثابت نگاه دارید، نوسان و کم و زیاد شدن وزن بدن، تأثیرات بسزایی در افتادگی سینه و دیگر اندام ها دارد، شما می توانید با کنترل و رعایت یک رژیم غذایی مناسب، همواره وزن خود را ثابت نگاه دارید، از رژیم های لاغری که مقدار وزن زیادی را در مدت کم توصیه می کنند، جداً خودداری کنید، چرا که به همان سرعتی که وزن شما کاسته شده، در مدتی کم نیز دوباره افزایش می یابد، در نتیجه احتمال افتادگی سینه نیز افزایش می یابد.

2. سوتین مناسبی انتخاب کنید، دقّت در خرید سوتین، طبق اندازه و سایز سینه، بهترین راه مبارزه با افتادگی و شل شدن سینه است، بنابراین در موقع خرید، تنها به زیبایی و فانتزی بودن آن توجه نکنید، در این بین کاملاً مراقب باشید که در صورت تغییر در وزن خود، اندازه ی سوتین را طبق وزن و سایز جدید، تغییر دهید، استحکام بند و نوع کش سوتین برای کسانی که سینه های بزرگ دارند، بسیار ضروریست، کسانی که سینه های کوچک دارند با استفاده از سوتین های پددار می توانند، ظاهر و اندازه ی سینه را بزرگتر و زیباتر جلوه دهد. البته وجود این پدها مانع از تنفس پوست می شود و خود به نوعی مضرّ است، در مراسم و میهمانی های خاص برای جلوه ای زیباتر می توانید از سوتین های فنردار و ژله ای استفاده کنید.

3. عادت کنید که صاف و بصورت قائم بایستید، طریقه ایستادن قائم و صاف، یکی از عوامل مهم در زیبا جلوه تر کردن حالت سینه است، برای این منظور می توانید بطور منظم در ورزشهای خود، از دستگاههای تناسب اندام و تمرینهایی که مخصوص تقویت عضلات سرشانه ها و نگه دارنده ماهیچه های سینه است استفاده کنید، در صورت نیاز ماساژهای دوره ای را نیز در برنامه خود بگنجانید.

4. خشکی پوست، از آنجاییکه پوست سینه و سرشانه بسیار ظریف و حساس هست، برای زیبایی و جوانی بیشتر آن، بطور مداوم از کرم های مرطوب کننده مخصوص مصرف کنید، همچنین در هنگام تابش مستقیم آفتاب و سولاریم، حتماً از کرمهای ضد آفتاب استفاده کنید.

5. برای تست ماموگرافی، بطور منظم برای کنترل و معاینه به پزشک مراجعه کنید، به دلیل تغییرات هورمونی در مواقع تخمک گذاری، قاعدگی و...، سعی کنید ماهانه تاریخ مشخصی را برای این کار در نظر بگیرید. با مشاهده توده ای غیرعادی نرم در بازو یا سینه که زیر دست بصورت گردشی حرکت کند، سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

6. به هنگام ورزش و دویدن، حتماً از سوتین های مخصوص ورزشی استفاده کنید، طبق مطالعات اخیر دانشگاههای انگلیس، افتادگی سینه در کسانی که بطور دائم از سوتیئن های مناسب استفاده می کنند تا 40% کاهش می یابد، همچنین این آمار گویای این است که درصد افتادگی سینه در خانم هایی که در هنگام ورزشهای پرتحرک از سوتین های مخصوص ورزشی استفاده می کنند تا 78% کاهش خواهد یافت.


نظر

سیب نقش مهمی در سلامت بدن دارد و مزیت آن این است که علاوه بر پیشگیری از بیماری‌ها، باعث افزایش سلامتی نیز می‌شود.

پایین آوردن کلسترول : سطح بالای کلسترول در بدن مشکلات طولانی مدت و خطرناکی را به دنبال دارد با مصرف سیب می‌توانید سطح کلسترول را در حد نرمال نگه دارید. مطالعات و پژوهش‌ها حاکی از این است که خوردن دو عدد سیب‌ در هر روز تقریبا به میزان 16 درصد سطح کلسترول را پایین می‌آورد. برای کاهش سطح کلسترول هیچ چیز دیگری به اندازه سیب‌ مفید نیست.

تقویت دستگاه گوارش :
افرادی که از مشکلات دستگاه گوارشی رنج می‌برند با خوردن سیب می‌توانند عملکرد این دستگاه را در حد نرمال نگه دارند. مهمترین دلیل در تنظیم و تقویت دستگاه گوارش این است که سیب سرشار از فیبر است و این بدان معناست که حرکات روده‌ای را منظم می‌کند و دیر هضمی و یبوست را از بین می‌برد. با تنظیم دستگاه گوارشی از دل دردهای مزمن و شدید که به این دستگاه مرتبط است نیز کاسته می‌شود.

افزایش انرژی :
قندی که در سیب وجود دارد طبیعی است و فواید زیادی دارد که به هیچ عنوان قابل مقایسه با شیرینی‌ها و قندهای مصنوعی نیست. قند موجود در سیب باعث افزایش انرژی می‌‌شود به همین دلیل است که خوردن این میوه صبح زود و قبل از صبحانه توصیه شده و تا آخر شب بدن را سرحال نگه می دارد و انرژی مورد نیاز را تامین می‌کند.

درمان آنمی (کم خونی) :
از آنجایی که سیب سرشار از آهن است در درمان آنمی نقش مهمی دارد. آهن موجود در بدن سطح هموگلوبین را افزایش می‌دهد که افزایش هموگلوبین با درمان آنمی رابطه مستقیم دارد اگر شما دائما احساس ضعف و خستگی دارید با خوردن این میوه می‌توانید سرحال شوید زیرا قند طبیعی موجود در سیب با آهن آن ترکیب شده و باعث افزایش انرژی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود به گونه‌ای که بدن در برابر بیماری‌ها حالت آماده باش به خود می‌گیرد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان :
از دیگر فواید این میوه کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های خاص است. از آنجایی که فیبر موجود در سیب در تقویت دستگاه گوارش موثر است از خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند. خوشبختانه مطالعات نشان داده است که مصرف این میوه خطر ابتلا به سرطان ریه و سرطان سینه را نیز کاهش می‌دهد و به طور کلی سیب، میوه‌ای کاملا استثنایی در پیشگیری از انواع سرطان‌ها به شمار می‌آید.

کاهش خطر حملات قلبی :
سیب سرشار از آنتی اکسیدان قوی است و در حقیقت آنتی اکسیدان برای سلامت قلب فواید زیادی دارد مصرف سیب کمک زیادی به درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی می‌کند. از آنجایی که بیماری قلبی با افزایش سن، زیاد می‌شود، مصرف این میوه هیچوقت دیر نیست و به خوردن آن توصیه زیادی شده است.

درمان و پیشگیری از آسم :
اگر شما از مشکلات ناشی از آسم رنج می‌برید با خوردن یک فنجان آب سیب می‌توانید به رفع این مشکلات و نگرانی‌ها کمک کنید. یکی از نشانه‌های آسم به سختی و با صدای بلند نفس کشیدن است اما با خوردن آب سیب تازه می‌توانید این نشانه‌ها را از بین ببرید. زنان باردار نیز با خوردن این میوه به مقدار زیاد در طول بارداری می‌توانند از مبتلا شدن جنین به آسم جلوگیری کنند.

بهبود دیابت :
افرادی که مبتلا به دیابت هستند در صورت درمان نکردن آن به مشکلات دیگری نیز دچار می‌شوند که به دیابت مربوط می‌شود از جمله اختلالات عصبی، مشکلات کلیوی و مشکلات بینایی. با خوردن سیب به طور منظم می توانید از مبتلا شدن به دیابت و مشکلات دیگری که به دنبال دارد جلوگیری کرد. ژلاتین موجود در سیب نقش انسولین را ایفا می‌کند در نتیجه در تنظیم سطح قند خون بدن اهمیت ویژه‌ای دارد. خوشبختانه این میوه درشرایط آب و هوایی مختلف برداشت می‌شود.

افزایش بینایی :
مشکلات ناشی از بینایی تقریبا غیرقابل پیشگیری است اما اخیرا مطالعات انجام شده نشان داده است که سیب می تواند اثر مطلوبی بر بینایی داشته باشد از آنجایی که سیب منبعی غنی از ویتامین A و ویتامین C است در درمان شب کوری و کور رنگی اثرات مثبتی دارد.

پیشگیری و درمان آلزایمر :
یکی از شگفت‌انگیزترین اثرات سیب، درمان و پیشگیری از آلزایمر است. اثر آن در درمان و پیشگیری از این بیماری به گونه‌ای است که خوردن سیب باعث تقویت سلول‌های مغز می‌شود.